Blogszabályzat

Bejegyzés vagy hozzászólása előtt EZT olvasd el! Hozzászólás írása esetén tudomásul veszed a szabályzat összes pontját, és elfogadod, más esetben törlés jár érte.

Gothpaladinus videói

Honnét látogattak?

Instagram

Comments on OFF Topic

2009. augusztus 28., péntek

Na végre, egy új gép (pontosabban felújított)

Már két hete szenvedtem géphiányban, amióta egyik napról a másikra tönkrement a notebookom, de tegnap végre sikerült Anny egyik levelezőlistás ismerősének jóvoltából szerezni egy korrekt teljesítményű, és Windows-zal szerelt asztali gépet, ami eredetileg még a Windows 98 idején épült - arra is lett hivatalosan tervezve -, de folyamatosan fejlesztették a gépet, egészen a pár hónappal ezelőtti selejtezésig, így sikerült hozzájutnom.
A gép főbb paraméterei:
  • Intel Pentium III 933 Mhz processzor,
  • 512 MB RAM memória,
  • 40 GB HDD lemezterület,
  • 32 MB-os ASUS VGA videókártya.
Ez a gép már kellőképpen és megkérdőjelezhetetlenül felér a volt notebookom teljesítményével, így mostanra már majdnem teljesen megoldódott a gépprobléma. A probléma már csak az, hogy hangkártya viszont nincs benne, így a BVE nemigen hajlandó elindulni a DirectSound támogatásának hiánya miatt. Hál' istennek, a régebbi most Damn Small Linux-szal felszerelt gépben nem az alaplapra integrálva van jelen a hangkártya, így ezt legfeljebb majd átszereljük, valószínűleg most a hétvégén sikerülhet, így már nem kell sokat toppolnom az itthoni BVE-zés hiánya miatt.
Amikor eredetileg megkaptam a gépet, egyből megütközött az a probléma, hogy nincs USB-s vagy PS/2-es billentyűzetem, ezért tegnap még nem tudtam kipróbálni. Ma délelőtt viszont éppen ezért kiugrottam a Fogarasi úti Teszkóba, ahol igen olcsón - potom 1690 forintért - be tudtam szerezni egy Silver Line nevű kínai gyártó által készített USB-s billentyűzet + optikai egér-kombót. Hazaérve egyből azzal kezdtem, h kibontottam és bedugtam a gépbe mindkettőt, ám a gép nem kívánt velük rokonszenvezni egy nagyon súlyos konfigurációs probléma miatt, így USB-PS/2 átalakítót kellett még vennem hozzájuk, és így már működnek. Egyből azután, miután működésre bírtam a billentyűt meg az egeret, a BIOS setup-ba néztem be, ahol fény derült arra, miért nem volt hajlandó elfogadni az USB-s csatit a gép: bizony, le volt tiltva a BIOS-ban az USB-támogatás. Na, azonnal engedélyeztettem is az USB-t, nehogy ebből később még furábbnál furább csatlakozási problémák adódjanak, illetve a rendszeridőt is helyreállítottam, mivel vagy háromnegyed órával többet mutatott a kelleténél a gép órája.

Most, hogy elhárultak a problémák, jöhetett a net. Kibogoztam a leghosszabb hálókábelemet a sok rövid közül, mivel a router és a DSL-modem a nagyszobánkban van, a gép meg a kisszobánkban, így kellett is az extrém hosszú kábel. Be is kötöttem a netet, újraindítottam a gépet, és azóta tudok itt is írni, az újonnan érkezett Windows 98 Second Edition-ös gépről, és most már tényleg csak az van hátra, hogy az a hangkártya kerüljön már beljebb ebbe a gépbe, mert elkéne ide már csak a BVE-ért is, de inkább úgy általában mindenért...nűja, meg az is, hogy hajlandó legyen az USB-s winyót felismerni, mert így nem tudom róla felmásolni a saját BVE-projektjeimet, illetve a FrontPage-t, amivel a honlapomat generáltam, és amivel az újat is generálnám...de persze ezekhez már minden bizonnyal Windows XP kell, hiszen csak ahhoz van a winchesternek is drivere, Win98-hoz nincs. De ezen már ne múljon, bár az lenne már, hogy csak az hiányzik...onnantól kezdve pedig örömbódottá! Ami viszont biztos, hogy addig nem fog egy BVE-projektem sem fejlődni, illetve addig nem lesz új honlapdizájn sem, de ha ez a két probléma megoldódik, ismét gőzerővel fogok dolgozni a projektjeimen.

7 megjegyzés:

palildi írta...

Végre megint tudsz blogot írni. Már nagyon hiányoltam :-))

Slayer Gothpaladin írta...

Hihi, mostantól már minden rendben lesz :)

Névtelen írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.
palildi írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.
palildi írta...

És még ki se moderáltak :-))

Slayer Gothpaladin írta...

Már megtörtént :P :-)))

valko2 írta...

hmm? mitörtént? am fogarasi teszkóról van pár történet..a tesco titok c könyvben :D