Blogszabályzat

Bejegyzés vagy hozzászólása előtt EZT olvasd el! Hozzászólás írása esetén tudomásul veszed a szabályzat összes pontját, és elfogadod, más esetben törlés jár érte.

Gothpaladinus videói

Honnét látogattak?

Instagram

Comments on OFF Topic

2009. augusztus 1., szombat

Blender3D: hogyan???

Kitanultam a B3D objektumok készítésének szöveges módját, ami ugyebár a BVE alap objekumformátuma, legalábbis egyoldalúakat már tudok készíteni. Tervbe is vettem egy ~15 darabból álló utasobjektum-csomag kiadását, mert ahhoz az egyoldalúság bőven elég, hiszen az eddig legyártott magyar utasobjektum-csomagok is csak egyoldalúak, és csak 1-1 textúrát használnak. A textúrák már megvannak hozzá, már csak a szöveges részt kell megoldani, aztán az egészet összetömöríteni egy RAR-ba és kész is.

Igen ám, de a több felületből állókra még nemigen tettem kísérletet, hogy valami komolyabbat is létre tudjak hozni, pl házakat, autókat, vagy akár az eddig le nem modellezett Volvo Localot elkészíthessem, mivel azt egyelőre még nemigen tudom, hogy hogyan kell. Oké, van a Cube meg a Cylinder, mint "primitív", előre legyártott fajta, de pl ha a házaknak háromszög alakú tetejük van, vagy épp a kerekek nem jól állnak, ahhoz ez nem elég... Éppen ezért az Index fórum BVE Train topikjának legfrissebb témái pont kapóra jöttek nekem, mivel ott pont egy modellezőprogramról, a Blender3D-ről volt szó, mivel arra egy plugint felrakva lehet B3D formátumba is exportálni, és...na akkor körülírom, miért is esett ott most igen sok szó a Blenderről: Petiteto és Vasutasadam együtt összeálltak a V43 dízelmozdony 3D-s paneljének elkészítéséhez, ám a kormánykereket szövegesen rettentő nehéz lett volna elkészíteni, azonban a Blenderrel alapból beépítetve lehet kör alakú objektumot készíteni, és a programhoz nemrégiben készült is egy plugin, amivel a BVE-hez a lehető legideálisabb B3D formátumba lehet exportálni a munkánkat. Namármost úgy döntöttem, én is kipróbálom ezt a programot, amire egyébként még a Windows újratelepítése előtt akadtam rá, mivel érdekes módon VGA (azaz 256 színt használó) módban is elindul és működik is. Tehát, letöltöttem és elindítottam a telepítőt. Persze telepítés közben ki is írta, hogy nincs fönn a Python programnyelv 2.5-ös változata, mivel hogy az a Blender programozási alapja, így anélkül jóval kevesebb funkció működne benne. Így aztán föl is mentem a Python hivatalos oldalára, hogy leszedjem a legfrissebb változatot, és föl is tettem. Ezek után el is indítottam a Blendert, ám hirtelen kicsit sok(k)nak tűnt a rengeteg menüpont, így nem tudtam rajta kiigazodni. Szerencsére találtam hozzá a Blender magyar honlapján egy komplett PDF-kézikönyvre, amibe egyből bele is néztem a Foxit Readerrel; hát, nem semmi a kézikönyv, szinte mindenre kiterjedő, azonban pont a legfontosabb rész hiányzott belőle: az, hogy lépésről lépésre bemutassa egy egyszerű, de több felülettel rendelkező objektum elkészítésének a módját, ami alapján a hozzám hasonló kezdőknek is érthető lenne az építési módszer.
A kérdés tehát kérdés maradt számomra: Hogyan kell több felületből álló objektumot készíteni a Blender3D-ben; elmagyarázná ezt valaki nekem lépésről lépésre???

4 megjegyzés:

palildi írta...

Biztos rá fogsz jönni, GPS. Én nem értek hozzá, de nem lehetne találni olyan tanfolyamot (vagy tanárt), akihez minden ilyesmi kérdéssel lehetbe fordulni. Mert téged ez úgy látszik jobban érdekel mind pl.a földrajz. És ha ilyesmit szeretnél tanulni,akkor jó lenne ha tudnál.

palildi írta...

A fordulni után kérdőjelet akartam írni :-))

palildi írta...

Rájöttél már, hogy lehet megoldani?

Slayer Gothpaladin írta...

Én nem...Te esetleg? :)