Blogszabályzat

Bejegyzés vagy hozzászólása előtt EZT olvasd el! Hozzászólás írása esetén tudomásul veszed a szabályzat összes pontját, és elfogadod, más esetben törlés jár érte.

Gothpaladinus videói

Honnét látogattak?

Instagram

Comments on OFF Topic

2009. június 15., hétfő

Volánbusz

Szombaton volt szerencsém Volánbusszal utaznom, ugyanis nagyimék Dunakeszin laknak. Én inkább vonatpárti vagyok, de sajnos nekem nem túl optimális azzal utaznom, hiszen a telek szinte a Dunánál van, és az állomás messze van onnan. Körülbelül 12 óra körül ott voltam Városkapunál, pár évvel ezelőtt még az Árpád-hídtól indultak ezek a buszok, de mostmár innen. Először Városkapu azon oldalán kerestem a buszomat, amelyik a 196A jelzésű busz végállomásánál van, találtam egy Budapest-Dunakeszi-Fót(CORA) jelzésűt, de a sofőr mondta hogy ez még közelébe sem megy a Liget utcának, ahol nekem kell leszállnom, mondta hogy onnan a másik oldalról indulnak buszok, gyorsan átloholtam oda. Jegyemet megvettem a pénztárosnál, minden gördülékenyen ment. Azt tudni kell, hogy a Volánbusz most vezetett be egy új számozási rendszert, amire ugyan az utasoknak semmi szüksége, mert én nekem csak annyit kellett mondanom, hogy hol akarok leszállni, és rögtön adta a jegyet. Nem kérdezte, hogy 323-as járat, vagy 327-es. Szóval szerintem tökmindegy. A busz az 1-es kocsiállásból indult, 10 percet vártam, amíg a sofőr dobott egy pisikockát. Aztán jött nyíltak az ajtók, vérnagyik gyorsan az ajtóhoz rohantak és várták a sorsukat. Odaadtam a jegyem, letépte a perforált részt a jegyről, és helyet kerestem, ami szerencse büszke előrenyomulásomnak, volt bőven. sárga új, klimatizált, Volvo autóbusz szuperkényelmes. Mégy egy 10 percet ültem utastársaimmal a buszban, majd megdindultunk, azt hiszem a cérnagyárnál felszállt egy kisgyerekes család, a kisebbik lányka összenyomkodta szinte mindenütt a leszállásjelző gombot, anyja rá sem szólt. Olyan helyen kellett megállnunk, mint a Cementgyár, ahol a kutya sem akar fel-le szállni, de mivel megnyomta ezért minden ilyen hülye lakatlan helyen megállt a busz, aztán már vártam az akiót, hogy mikor jön hátra a sofőr, kettő-három ilye húzás után szépen hátrasétált a sofőr és szépen nyugodtan megmondta, hogy fejezzék be.
Innen minden rendben zajlott. Liget utcánál leszálltam, s a sárga csoda továbbgördült VÁC irányába.
Azt kell hogy mondjam, a 11 Km-es távért, 50%-os kedvezménnyel 125 Ft-ot kellett fizetnem, ez nem olyan rossz, és viszonylag hamar odaértem. Szóval tulajdonképpen első, szólós, Volánbuszos utazásomat pozitívként könyveltem el.
Következőkben a busz adatairól pár szó:

Volánbusz Zrt. Volvo 7709A

A Volánbusz 2007-ben 20 darab Volvo 7709-es típusú autóbuszt szerzett be. Rendszámaik KPK-281-KPK-300.
Ezeket 2008 januárjában újabb 12 követte: FLX-612-614; KXH-589-597 (kivéve 593 és 594); KYP-842-843 rendszámmal.
Egy évvel később megérkezett a 3. széria: LLF-511-527-ig.


KPK-281 Volvo 7709A

Állományba vétel: 2007 Telephely: Fót

KPK-289 Volvo 7709A

Állományba vétel: 2007 Telephely: Fót

KPK-291 Volvo 7709A

Állományba vétel: 2007 Telephely: Fót

KPK-296 Volvo 7709A

Állományba vétel: 2007 Telephely: Fót

KPK-297 utastere

KXH-595 Volvo 7709A

Állományba vétel: 2008 Telephely: Fót

KXH-596 Volvo 7709A

Állományba vétel: 2008 Telephely: Fót

KXH-597 Volvo 7709A

Állományba vétel: 2008 Telephely: Fót

3 megjegyzés:

Slayer Gothpaladin írta...

Nos, ezt jó olvasni, hogy pozitív élményben volt első Volánbusz-használatoddal kapcsolatban!

A járatok számozásáról annyit elég tudni, hogy ez a BéKáVés 2008. Augusztustól való új számrendszerével van összefűzésben, így amíg a villamosok 1-69-ig mennek, és a trolik 70-83-ig, addig a BKV-buszok 84-299-ig, a Volánbuszok 300-999-ig lettek számozva. Az viszont biztos nem igaz, hogy a számozásrendszer BKV-val való összevonása nem volt senkinek hasznos és szükséges, pl magyarul nem beszélő külföldieknek szerintem igenis fontos lépés volt ez a Volánbusz Zrt részéről!

Az viszont csak a véletlen következménye, hogy újfajta, kijelzős és alacsonypadlós Volvót kaptál el, mert én legutóbb, amikor Városkaputól mentem Dunakeszi felé (igaz, én a Barátság utcai lakótelep felé mentem), akkor nekem még egy régebbi Ikarus-t "volt szerencsém" elkapni...

valko2 írta...

Vohlánn?!?!? pozitív élmény?!?!? pff látnád mi van itssz szákszenden

anny írta...

Refrén: Mi mind egy sárga volánbuszon élünk...:-))