Blogszabályzat

Bejegyzés vagy hozzászólása előtt EZT olvasd el! Hozzászólás írása esetén tudomásul veszed a szabályzat összes pontját, és elfogadod, más esetben törlés jár érte.

Gothpaladinus videói

Honnét látogattak?

Instagram

Comments on OFF Topic

2009. május 26., kedd

A Deezer Online zenelejátszóról

Nem tudom, hogy azóta az itteni bloglakók/olvasók közül hányan kattintottak rá eddig a Deezer.com-ra azóta, hogy én az arról az oldalról JavaScript-elt lejátszót bemásoltam ide, de az biztos, hogy nem sok olyan portál van, ahol ilyen hasznos és sokoldalú online zenelejátszót vagy netrádió közvetítési lehetőségét kapod, mint ezen az oldalon, nagyon ajánlott legalább felnézni az oldalra, de akár regisztrálni is a még komolyabb fordítási hiányosságokkal és hibákkal ugyan, de már félig-meddig magyarul is elérhető az oldal, hála a kedves fordítóknak, hiszen amit itt kapsz, hogy saját magad töltheted fel és publikálhatod a saját MP3-maidat teljesen ingyenes módon, ezt nem sok weboldal adja jelenleg szolgáltatásként, inkább csak az szokott lenni, hogy az ott az adott zenei oldalon alapból elérhető zenékre lehet rákeresni és kiválasztani, de saját MP3-mak feltöltését még nemigen van olyan oldal, ami kínálja, a Deezeren viszont teljes szabadságot kapunk a lejátszási listá(i)nk megtöltésével: azt az MP3-mat töltöd fel amelyiket akarod - legyen bár fél perc, legyen bár több mint öt perc, nem számít - és mindezt teljes hosszúságban, ingyenesen és eredeti formában kaphatod meg!

Személy szerint én ezt a plugint Fallout blogján, a Fines Finium - Élettér blogon találtam meg, ő már régóta használja ezt a lejátszót, én azonban csak most figyeltem rá azáltal, hogy Zuzmo Dani suliban kérdezgetett arról engem, hogy milyen JavaScripteket lehet találni, és felrakni blogra - mondtam neki, hogy lehet órákat, számálókat, sőt zenelejátszót is ismerek hozzá - na és ekkor jött témába a zenelejátszó, lévén ő a zenei blogján nem meglepő módon szeretett volna maga által szerkesztett tartalmú lejátszási listát létrehozni és közzétenni saját MP3-mak felhasználásával - a Deezer ehhez a legjobb választás szerintem, én is ekkor döntöttem úgy, hogy felnézek a honlapra, hogy ez hogyan is működik, egy regisztrációt követően negyed óra múlva már eljutottam a zenék feltöltéséig, és elsőként a Nightwish - Nemo illetve a Coldplay / Temptations - Papa Was a Clock számot raktam így föl az oldalra, majd a "share" gombra kattintva találtam végül meg a szükséges JavaScript kódót, amit aztán kimásoltam, majd átjöttem ide Bloggerre, és a Testreszabás - Modul hozzáadása - HTML/JavaScript oldalnál beillesztettem a kódot, és mentettem. Ekkor még nem volt alkalmam igazán tesztelni, asszem tegnapelőtt jutottam el addig, hogy végül sikeresen kipróbáljam működőképesen és türelmesen. Nem bántam meg; ez a lejátszó Az a lejátszó, amelyik a számunkra a legideálisabb választás online zeneközvetítés terén: Nullsoft Winamp SHOUTcast, nyugodtan elbújhatsz, Deezer.com You Rock! Ezt követte a mai kiegészítés délelőtt negyed 10 körül a suliból: 9 újabb számot töltöttem fel ez idő alatt, de még így sem végeztem a feltöltésekkel bőven, de itthon a feltöltés gyenge sebessége (elméleti maximum 192 Kbit/s (24 KB/s), gyakorlatban 136-160 Kbit/s (17-20 KB/s) általában) miatt nemigen töltök fel többet, feltöltésben a suli szélessáva sokkal nagyobb (elméleti maximum ismeretlen, gyakorlatban 500-600 KB/s körül szokott lenni) , de még ennél is legalább másfélszer erősebb Anny munkahelyén a net sebessége: ott már 6-7 Mbit/s (700-900) KB/s (!!!) szokott lenni a gyakorlati érték, ami viszont pár másodpernyi feltöltést jelent már csak számonként, bárcsak nekünk is lenne 1 Mbit/s (128 KB/s)-nyi feltöltési sebességünk! :-) De most már kezdtem nagyon eltérni az eredeti témától, és mivel én nem nagyon szeretek sokáig OFF-olni valós beszélgetésekben sem, így ugorjunk vissza tehát a Deezerre, bár azt hiszem mindent leírtam már róla, ami fontos. Saját MP3-mak feltöltése, JavaScript-ként megosztás, ezen számok netrádiókénti sugárzása, (egyelőre még csak nagyrészt) magyar szövegkörnyezet...mi kell még?

10 megjegyzés:

valko2 írta...

én spec. használtam egy ideig a Deezert, csak voltak olyan számok, amik nem vannak fent, mert szerzői jogot sértenek stb. szóval maradt nálam a youtube, mert nekem jó olyan minőségben is. MOst meg hogy már van HQ minőség is, pláne

anny írta...

Hinnye! a szerzői jogoknak ez esetben tényleg nem ártana utána nézned Marci!

Slayer Gothpaladin írta...

@Valko2: Mi az, h "nem vannak fent"? Itt te magad rakod fel a saját MP3-maid közül azokat, amiket akarsz, nem onnét kell válogatni, amik ott alapból fenn vannak!
@Anny: A-a, akkor kéne, hogyha letölthetőek is lennének a számok, sima hallgatási lehetőségért mit foglalkozzak én vele? Fallout sem törődik vele, én miért törődnék?

palildi írta...

Csak halkan jegyzem meg, hogy nekem van egy ismerősöm a Szerzői Jogvédő Hivatalban ... De szerintem egyre tehetetlenebbek, hiába próbálnak mindenféle szabályozást kitalálni. GPS lassan nincs olyan bejegyzésed amit teljes mértékben értenék, ezért ha kuka vagyok ne haragúdj, de marhaságot nem szeretnék írni...
Hiába le vagyok én már maradva ...

Slayer Gothpaladin írta...

Legalább megmondhatod neki, hogy Velünk kivételezhetnek. :-)))

valko2 írta...

@Gothpaladinus:Én ilyen "Most azonnal zenét hallgatok, különben dühbe jövök" típus vok, nem fogok feltöltögetéssel szórakozni

Slayer Gothpaladin írta...

Hát akkor lusta vagy, szívj csak! :@

anny írta...

Ez olyan mint amikor van aki a filmet szereti nézni, van aki csak a stáblistánál ébred fel...:-)

anny írta...

Ildi, rá se ránts, én értelek...:-)

Fallout írta...

Fallout azért nem parázik a szerzői jogok miatt, mert

1. nem töltött fel zenét, azt linkelte be a lejátszóval, ami az oldal keresője megtalált

2. ha fel is töltöttem volna, nem tettem mások számára letölthetővé

3. a Youtube videói ennél százszorta jobban veszélyesek a szerzői jogokra kedves Valko2!

;)