- Ikarus 280.00:
- Készült: A BKV részére, 1973-tól 1986-ig.
- Motor: Rába-MAN D2156HM6U
- Váltó: Prága 2M70
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonika-, és bolygóajtók, billenőkapcsolós ajtónyitókkal
- Gépszeti megoldás: MVG 832 tengelyek
- Helyek (ülő+álló): 35+112
- Ikarus 280.01:
- Készült: A Szovjetunió és Kína számára
- Motor: Rába-MAN D2156HM6U
- Váltó: ASH 75.2-A8
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
- Helyek (ülő+álló): 37+109
- Ikarus 280.02:
- Készült: Az NDK számára, 1978-ig
- Motor: Rába-MAN D2156HM6U
- Váltó: ASH 75.2-A8
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
- Helyek (ülő+álló): 37+109
- Ikarus 280.02:
- Készült: Az NDK számára, 1978-tól 1990-ig
- Motor: Rába-MAN D2156HM6U
- Váltó: Cs.ZF S6-90U
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
- Gépszeti megoldás: MVG 832 tengelyek
- Helyek (ülő+álló): 37+109
- Ikarus 280.03:
- Készült: A NDK számára, 1978-ig
- Motor: Rába-MAN D2156HM6U
- Váltó: ASH 75.2-A8 1978-ig, majd Cs ZF S6-90U
- Ajtók: 2-0-2-0 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
- Egyéb: 1 m3-es csomagtér
- Helyek (ülő+álló): 56+60
- Ikarus 280.03HM:
- Készült: A Honvédelmi Minisztérium számára, a 280.03 alapján, 1977-től
- Motor: Rába-MAN D2156HM6U
- Váltó: ASH 75.2-A2.B2.C1.D3.E2
- Ajtók: 2-0-2-0 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
- Helyek (ülő+álló): 56+60
- Ikarus 280.04:
- Készült: Bulgária számára
- Motor: Rába-MAN D2156HM6U
- Váltó: ASH 75.2-A2.B2.C1.D3.E2 1977-ig, majd Cs.ZF S6-90U
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
- Gépészeti megoldás: MVG 832 tengelyek 1977-től
- Helyek (ülő+álló): 37+110
- Ikarus 280.05:
- Készült: Románia számára, 1977-ben
- Motor: Rába-MAN D2156HM6U
- Váltó: ASH 75.2-A8
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
- Helyek (ülő+álló): 35+111
- Ikarus 280.06:
- Készült: A Volán számára
- Motor: Rába-MAN D2156HM6U
- Váltó: Prága 2M70.03
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók 1985-ig, majd bolygóajtók
- Helyek (ülő+álló): 34+112
- Ikarus 280.07:
- Készült: Tunézia számára 1977-ben
- Motor:Rába-MAN D2156HM6U
- Váltó:ASH 75.2-A2.B2.C1.D3.E2
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
- Helyek:
- Ikarus 280.08:
- Készült: Csehszlovákia számára
- Motor: Rába-MAN D2156HM6U 1975-ig és 1988-ban, Rába-MAN D2356HM6U 1978-tól 1987-ig
- Váltó: ASH 75.2-A2.B2 1975-ig, ZF S6 váltó 1978-tól
- Gépészeti megoldás: MVG 832 tengelyek 1985-től
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
- Helyek (ülő+álló): 37+109
- Ikarus 280.10A:
- Készült: Csehszlovákia számára
- Motor: Rába-MAN D2156HM6U 1988-ig, Rába-MAN D2156HM6UT 1989-től 1990-ig
- Váltó: Prága 2M70 1988-ig, Cs.ZF S6-90U-734.5 1989-től 1990-ig
- Gépszeti megoldás: MVG 832 tengelyek
- Ajtók: 2-0-2-0 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
- Helyek (ülő+álló): 57+59
- Ikarus 280.11:
- Készült: Lengyelország számára 1978-ban
- Motor: Rába-MAN D2156HM6U
- Váltó: ASH 75.2-A8
- Gépészeti megoldás: MVG 018.59 tengelyek
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
- Helyek (ülő+álló): 35+106
- Ikarus 280.12:
- Készült: Csehszlovákia számára
- Motor: Rába-MAN D2356HM6U
- Váltó: Prága 2M70.18
- Gépészeti megoldás: trilex
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
- Helyek (ülő+álló): 37+103
- Ikarus 280.13:
- Készült: Venezuela számára, 1975-ben
- Motor: Rába-MAN D2156HM6U
- Váltó: ASH 75.2-8
- Ajtók: 2-2-2-0 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
- Helyek (ülő+álló): 43+72
- Ikarus 280.14:
- Készült: Venezuela számára, 1975-ben
- Motor: Rába-MAN D2156HM6U
- Váltó: ASH 75.2-8
- Ajtók: 2-2-2-0 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
- Helyek (ülő+álló): 55+50
- Ikarus 280.15:
- Készült: Az MKV (Miskolc) és az SzKT (Szeged) részére, 1989-ig. Néhány példány a MALÉV és a Nógrád Volán tulajdonában van.
- Motor: Rába-MAN D2156HM6U
- Váltó: Prága 2M70.16, ASH 75.2-A8 (MALÉV kivitel)
- Ajtók: harmonikaajtók 1985-ig, majd bolygóajtók (1986-ban vegyesen, MALÉV-nak csak harmonikaajtó)
- Helyek (ülő+álló): 35+112
- Ikarus 280.16:
- Készült: A Volán számára 1977-ben
- Motor: Rába-MAN D2156HM6U
- Váltó: Prága 2M70.03
- Ajtók: 2-0-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
- Helyek (ülő+álló): 50+67+1
- Ikarus 280.17:
- Készült: A Volán számára 1976-tól 1990-ig és Tunézia számára, 1976-77-ben
- Motor: Rába-MAN D2156HM6U
- Váltó: ASH 75.2-A8.B4.C1.D3.E2 1984-ig, Cs.ZF S6-90U-001.1 1985-től
- Gépészeti megoldás: MVG 832 tengelyek 1985-től
- Ajtók: 2-0-2-0 ajtóelrendezés, harmonikaajtók (Tunézia), 2-0-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók 1984-ig, bolygóajtók 1985-től (Volán)
- Helyek (ülő+álló):50+67 (Volán), 60+79 (Tunézia)
- Ikarus 280.18:
- Készült: A Szovjetunió számára
- Motor: Rába-MAN D2356HM6U
- Váltó: GM3-80 (Lvov-3 19.17)
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
- Helyek (ülő+álló): 37+109
- Ikarus 280.19A:
- Készült: Kína számára 1977-ben
- Motor: Rába-MAN D2156HM6U
- Váltó: ASH 75.2
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
- Helyek (ülő+álló): 37+109
- Ikarus 280.19B:
- Készült: Kína számára 1977-ben
- Motor: Rába-MAN D2156HM6U
- Váltó: ASH 75.2
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
- Helyek (ülő+álló): 37+109
- Ikarus 280.20:
- Készült: Tunézia számára 1980-ban
- Motor: MAN D2156HMXU és Rába-MAN D2156HM6U
- Váltó: ASH 75.2-A8.B4.C1.D3.E2 és ASH 75.2
- Ajtók: 2-0-2-0 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
- Helyek (ülő+álló): 60+79
- Ikarus 280.21:
- Készült: 1977-ben
- Motor: Rába-MAN D2156HM6U
- Váltó: ASH 75.2-A8.B4.C1.D3.E2
- Ikarus 280.22:
- Készült: Görögország számára 1978-ban
- Motor: Rába-MAN D2156HM6U
- Váltó: Renk-Doromat 874A
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
- Ikarus 280.23:
- Készült: Pécs számára
- Motor: Rába-MAN D2156HM6U
- Váltó: GMP
- Ajtók: 2-0-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
- Ikarus 280.24:
- Készült: Tunézia számára 1978-ban
- Motor: Rába-MAN D2156HM6U
- Váltó: Renk-Doromat 874A
- Gépészeti megoldás: Roll-Band viszonylatjelző
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
- Helyek (ülő+álló): 35+112+1
- Ikarus 280.25:
- Készült: Törökország (Isztambul) számára
- Motor: Rába-MAN D2356HM6U
- Váltó: Cs.ZF S6-90U-709
- Ajtók: 2-2-0-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
- Helyek (ülő): 38
- Ikarus 280.26:
- Készült: Lengyelország számára
- Motor: Rába-MAN D2156HM6U
- Váltó: ASH 75.2-B7 1989-ig, majd Cs.ZF S6-909U-734.5
- Gépészeti megoldás: MVG 832 tengelyek 1985-től
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
- Helyek (ülő): 35
- Ikarus 280.26A:
- Készült: Lengyelország számára 1992-ben
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
- Helyek (ülő): 35
- Ikarus 280.27:
- Készült: A Volán számára
- Motor: Rába-MAN D2356HM6U
- Váltó: Cs.ZF S6-90U
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
- Ikarus 280.28:
- Készült: Törökország számára
- Motor: Rába-MAN D2356HM6U
- Váltó: Cs.ZF S6-90U-003
- Gépészeti megoldás: trilex
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
- Helyek (ülő+álló): 36+118+1
- Ikarus 280.29:
- Készült: Tunézia számára 1980-ban
- Motor: Rába-MAN D2156HM6U
- Váltó: Renk-Doromat 874A
- Gépészeti megoldás: Roll-Band viszonylatjelző
- Ajtók: 2-0-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
- Helyek (ülő+álló): 26+144+1
- Ikarus 280.30:
- Készült: Tunézia számára 1980-ban
- Motor: Rába-MAN D2156HM6U
- Váltó: ASH 75.2
- Ajtók: 2-0-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
- Helyek (ülő+álló): 55+90
- Ikarus 280.30A:
- Készült: A Volán számára 1997-től
- Váltó: ? (automata)
- Ajtók: 2-0-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
- Ikarus 280.30M:
- Készült: A Volán számára 1997-től
- Váltó: ? (mechanikus)
- Ajtók: 2-0-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
- Ikarus 280.31:
- Készült: Tunézia és Kuvait számára 1980-ban
- Motor: Rába-MAN D2156HM6U
- Váltó: Renk-Doromat 874A
- Gépészeti megoldás: Roll-Band viszonylatjelző (Tunézia), 2 db Thermo King klímaagregát (Kuvait)
- Ajtók: 2-2-0-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók (Tunézia), 2-0-2-0 ajtóelrendezés, lengőajtók (Kuvait)
- Helyek (ülő+álló): 26+135+1 (Tunézia)
- Ikarus 280.32:
- Készült: Tunézia számára 1980-ban
- Motor: Rába-MAN D2156HM6U
- Váltó: ASH 75.2
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
- Helyek (ülő+álló): 26+135+1
- Ikarus 280.33:
- Készült: A Szovjetunió, később a FÁK számára
- Motor: Rába-MAN D2156HM6U, majd Rába D10UTSLL
- Váltó: Cs.ZF S6-90U-003.1 (szovjet kivitel)
- Gépészeti megoldás: MVG 832 tengelyek (FÁK kivitel)
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
- Helyek (ülő+álló): 37+109
- Ikarus 280.34:
- Készült: Tunézia számára 1982-1983-ban és 1989- től 1992-ig
- Motor: Rába-MAN D2156HM6U (első szállítás), Rába-MAN D2356HM6U (második szállítás)
- Váltó: Cs.ZF S6-90U-001.1 (első szállítás), Cs.ZF S6-90U-734.4 (második szállítás)
- Gépészeti megoldás: MVG 118.84 trilex (első szállítás)
- Ajtók: 2-0-2-0 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
- Helyek (ülő+álló): 60+79
- Ikarus 280.35:
- Készült: Tunézia számára 1982-1983-ban
- Motor: Rába-MAN D2156HM6U
- Váltó: Cs.ZF S6-90U-709
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
- Helyek (ülő+álló): 35+126+1
- Ikarus 280.37A:
- Készült: Lengyelország számára 1993-ban
- Motor: MAN D2866TUH
- Váltó: ZF5 HP 590
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
- Helyek (ülő+álló): 34+110
- Ikarus 280.37B:
- Készült: Lengyelország számára 1994-ben
- Motor: MAN D2866TUH
- Váltó: Voith-DIWA
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
- Helyek (ülő+álló): 34+110
- Ikarus 280.37C:
- Készült: Lengyelország számára 1994-ben
- Motor: MAN D2866TUH
- Váltó: Voith-DIWA
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
- Helyek (ülő+álló): 34+110
- Ikarus 280.37D:
- Készült: Lengyelország számára 1993-ban
- Motor: MAN D2866TUH
- Váltó: Voith-DIWA
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
- Helyek (ülő+álló): 34+110
- Ikarus 280.38:
- Készült: Kuba számára 1982-től 1986-ig
- Motor: Rába-MAN D2156HM6U
- Váltó: Prága 2M70.16K
- Gépészeti megoldás: trilex
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
- Helyek (ülő+álló): 35+113
- Ikarus 280.38A:
- Készült: Lengyelország számára 1994-1995-ben
- Motor: MAN D0826
- Váltó: ZF Ecomat HP500
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
- Helyek (ülő+álló): 34+110
- Ikarus 280.39:
- Készült: Tunézia számára 1982ben
- Motor: Rába-MAN D2356HM6U
- Ikarus 280.40:
- Készült: A Szovjetunió számára 1987-ben
- Motor: Rába-MAN D2356HM6U
- Váltó: Cs.ZF S6-90U-734.3
- Gépészeti megoldás: trilex
- Ajtók: 2-0-2-0 ajtóelrendezés, bolygóajtók
- Helyek (ülő+álló): 60+56
- Ikarus 280.40A:
- Készült: A Volán számára 1997-től, 49-ből átépített példányok a BKV-nál
- Váltó: ? (automata)
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
- Ikarus 280.40M:
- Készült: A Volán számára 1997-től
- Váltó: ? (mechanikus)
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
- Ikarus 280.41:
- Készült: A Szovjetunió számára 1987-ben
- Motor: Rába-MAN D2356HM6U
- Váltó: Cs.ZF S6-90U-734.4
- Gépészeti megoldás: MVG 118.83 trilex
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
- Helyek (ülő+álló): 37+109
- Ikarus 280.42:
- Készült: Tunézia számára
- Váltó: Voith-DIWA
- Ikarus 280.43:
- Készült: Bulgária számára 1984-től 1986-ig
- Motor: Rába-MAN D2156HM6U
- Váltó: Prága 2M70.16
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
- Helyek (ülő+álló): 37+110
- Ikarus 280.44:
- Készült: Tunézia számára 1982-ben
- Motor: Rába-MAN D2356HM6U
- Ikarus 280.45:
- Készült: Szíria számára 1982-ben
- Motor: Rába-MAN D2356HM6U
- Váltó: Cs.ZF S6-90U-709
- Ajtók: 2-0-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
- Helyek (ülő+álló): 40+105
- Ikarus 280.46:
- Készült: Lengyelország számára 1986-ban
- Motor: Rába-MAN D2156HM6U
- Váltó: Prága 2M70.16
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
- Ikarus 280.47:
- Készült: A Volán számára 1985-től
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
- Ikarus 280.48:
- Készült: A Szovjetunió számára 1987-től 1989-ig
- Motor: Rába-MAN D2356HM6U
- Váltó: Cs.ZF S6-90U-734.5
- Gépészeti megoldás: MVG 118.83 trilex, kettéosztott első ajtó működtetés
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
- Helyek (ülő): 37
- Ikarus 280.49:
- Készült: A BKV számára, 1986-tól 1994-ig
- Motor: Rába-MAN D2156HM6U
- Váltó: ZF4 HP 500
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók (1986), 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók (1986-tól 1994-ig)
- Helyek (ülő+álló): 35+112
- Ikarus 280.50:
- Készült: Az MKV számára 1990-ben
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
- Ikarus 280.51:
- Készült: A MALÉV számára 1987-től 1989-ig
- Motor: Rába-MAN D2156HM6U
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
- Helyek (ülő): 37
- Ikarus 280.52:
- Készült: A Volán számára 1986-tól 1994-ig
- Motor: Rába-MAN D2356HM6U
- Váltó: Prága 2M70.28
- Gépészeti megoldás: MVG 318.86
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
- Helyek (ülő+álló):34+116
- Ikarus 280.52A:
- Készült: A Volán számára 1990-ben
- Motor: Rába-MAN D2156HM6UT
- Váltó: Prága 2M70.28
- Gépészeti megoldás: MVG 318.86
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
- Helyek (ülő+álló):34+116
- Ikarus 280.52B:
- Készült: A Volán számára 1992-ben
- Motor: Rába-MAN D2356HM6U
- Váltó: Prága 2M70.30
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
- Helyek (ülő+álló):34+116
- Ikarus 280.52C:
- Készült: Pécs számára 1994-ben
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
- Helyek (ülő+álló):34+116
- Ikarus 280.52G:
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
- Ikarus 280.53:
- Készült: Lengyelország számára 1987-ben
- Motor: Rába-MAN D2156HM6U
- Váltó: ASH 75.2-B6
- Gépészeti megoldás: MVG 118.84, MVG 832 tengelyek
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
- Helyek (ülő):35
- Ikarus 280.54:
- Készült: A Volán számára
- Motor: Rába-MAN D2356HM6U
- Váltó: Cs.ZF S6-90U-734.4
- Gépészeti megoldás: MVG 009.85 tengelyek
- Ajtók: 2-0-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
- Helyek (ülő+álló):52+67
- Ikarus 280.54A:
- Készült: A Volán számára 1990-ben
- Motor: Rába-MAN D2356HM6UT
- Váltó: Cs.ZF S6-90U-734.4
- Gépészeti megoldás: MVG 009.85 tengelyek
- Ajtók: 2-0-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
- Helyek (ülő+álló):52+67
- Ikarus 280.54B:
- Ikarus 280.57:
- Készült: Lengyelország számára
- Motor: Rába-MAN D2156HM6UT
- Váltó: Cs.ZF S6-90U-734.5
- Gépészeti megoldás: MVG 118.83, MVG 832 tengelyek
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
- Helyek (ülő+álló):35+113
- Ikarus 280.58:
- Készült: Lengyelország számára
- Motor: Rába-MAN D2156HM6UT
- Váltó: ZF4 HP 500
- Gépészeti megoldás: MVG 318.85 tengelyek
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
- Helyek (ülő+álló):35+113
- Ikarus 280.58A:
- Készült: Lengyelország számára
- Motor: Rába-MAN D2156HM6UT
- Váltó: ZF5 HP 500
- Gépészeti megoldás: MVG 318.86 tengelyek
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
- Helyek (ülő+álló):35+113
- Ikarus 280.58B:
- Készült: Lengyelország számára
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
- Ikarus 280.59:
- Készült: A Szovjetunió számára
- Motor: Rába-MAN D2156HM6U
- Váltó: Cs.ZF S6-90U-003.1
- Gépészeti megoldás: trilex
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
- Helyek (ülő+álló): 37+110
- Ikarus 280.60:
- Készült: A Ecuador számára
- Motor: Cummins LTA 10/B 290H
- Váltó: Cs.ZF S6-120U-018
- Ajtók: 2-0-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
- Helyek (ülő): 55
- Ikarus 280.60A:
- Készült: A Ecuador számára
- Motor: Cummins LTA 10/B 250H
- Váltó: Cs.ZF S6-120U-018
- Ajtók: 2-0-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
- Helyek (ülő): 55
- Ikarus 280.61:
- Ajtók: 2-0-2-0 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
- Ikarus 280.62:
- Készült: Tunézia számára 1989-1990-ben
- Motor: Rába-MAN D2156HM6U
- Váltó: Cs.ZF S6-90U-734.5
- Gépészeti megoldás: MVG 118.62 trilex
- Ajtók: 2-2-0-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
- Helyek (ülő+álló): 38+115+1
- Ikarus 280.63:
- Készült: A Szovjetunió számára
- Motor: Rába-MAN D2156HM6UT
- Váltó: Cs.ZF S6-90U-003.1
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
- Helyek (ülő+álló): 37+110
- Ikarus 280.64:
- Készült: A Szovjetunió számára 1989-1990-ben
- Motor: Rába-MAN D2156HM6U
- Váltó: Cs.ZF S6-90U-003.1
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
- Helyek (ülő+álló): 37+110
- Ikarus 280.65:
- Készült: Tunézia számára 1989-től 1992-ig
- Motor: Rába-MAN D2156HM6U
- Váltó: Voith 851.2
- Gépészeti megoldás: MVG 118.62 trilex
- Ajtók: 2-2-0-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
- Helyek (ülő+álló): 38+115+1
- Ikarus 280.65A:
- Készült: Tunézia számára 1991-ben
- Motor: DAF LT 160
- Váltó: Voith 851.2
- Gépészeti megoldás: trilex
- Ajtók: 2-2-0-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
- Helyek (ülő): 38+1
- Ikarus 280.66:
- Készült: Törökország (İzmir) számára 1991-ben
- Ikarus 280.67:
- Motor: Rába-MAN D2156HM6UT
- Váltó: Cs.ZF S6-90U-049
- Gépészeti megoldás: trilex
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
- Helyek (ülő+álló): 36+124
- Ikarus 280.67A:
- Motor: Rába-MAN D2156HMT6U
- Váltó: Cs.ZF S6-90U-049
- Gépészeti megoldás: trilex, nincs megállófék
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
- Helyek (ülő+álló): 36+124
- Ikarus 280.67B:
- Készült: Törökország (Isztambul) számára
- Motor: Rába-MAN D2156HMT6U
- Váltó: Cs.ZF S6-90U-049
- Gépészeti megoldás: trilex, megállófékkel
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
- Helyek (ülő+álló): 36+124
- Ikarus 280.68:
- Készült: Törökország (Antalia) számára 1990-ben
- Motor: Rába-MAN D2156HM6UT
- Váltó: Cs.ZF S6-90U-734.5
- Gépészeti megoldás: trilex
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
- Helyek (ülő+álló): 37+118
- Ikarus 280.68A:
- Készült: Törökország (Bursa) számára 1992-ben
- Motor: Rába-MAN D2156HM6UT
- Váltó: Cs.ZF S6-90U-734.5
- Gépészeti megoldás: trilex
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
- Helyek (ülő+álló): 34+154
- Ikarus 280.69:
- Készült: Irán számára
- Motor: MAN D2866TUH
- Váltó: Voith DIWA 863
- Ajtók: 2-2-2-0 ajtóelrendezés, bolygókajtók
- Helyek (ülő): 45
- Ikarus 280.70A:
- Készült: Lengyelország számára
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
- Ikarus 280.70B:
- Készült: Lengyelország számára
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
- Ikarus 280.70C:
- Készült: Lengyelország számára
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
- Ikarus 280.70D:
- Készült: Lengyelország számára
- Motor: Rába D10UTSLL
- Gépészeti megoldás: MVG 009
- Váltó: ZF Ecomat HP500
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
- Ikarus 280.70E:
- Készült: Lengyelország számára
- Motor: Rába D10UTSLL
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
- Ikarus 280.72:
- Készült: Törökország (Bursa) számára
- Ikarus 280.73:
- Készült: Lengyelország számára
- Ikarus 280.80:
- Készült: Oroszország (Jekatyerinburg) számára
- Motor: MAN
- Ikarus 280.86:
- Készült: Oroszország (Kurgan) számára
- Ikarus 280.87:
- Készült: Szlovákia számára
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
- Ikarus 280.91 (troli):
- Készült: A DKV és az SZKT számára
- Villamos berendezés: ZIU vagy Kiepe-Obus
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
- Ikarus 280.91D (troli):
- Készült: A FÁK számára
- Villamos berendezés: ZIU
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
- Ikarus 280.92 (troli):
- Készült: Bulgária számára 1985-től 1989-ig
- Villamos berendezés: Ganz
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
- Helyek (ülő+álló): 37+110
- Ikarus 280.93 (troli):
- Készült: Az NDK számára 1985-ben és 1989-ben
- Villamos berendezés: Ganz
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók vagy bolygóajtók
- Helyek (ülő+álló): 35+110
- Ikarus 280.94 (troli):
- Készült: A BKV számára 1987-től 1989-ig
- Villamos berendezés: Ganz
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók vagy bolygóajtók
- Helyek (ülő+álló): 35+110
- Ikarus 280.99:
- Készült: Tanzánia számára 1974-ben
- Motor: Rába-MAN D2156HM6U
- Váltó: ASH 75.2-A8.B4.C1.D3.E2
- Ajtók: 0-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók (bal oldalon)
- Helyek (ülő+álló): 42+98
- Ikarus 280G (gázüzemű):
- Készült: A Hajdú Volán számára 1986-ban és 1992-ben (62 átalakított példány) és a Tisza Volán számára 1997-ben
- Motor: Rába Transcom 6 hengeres, fekvő, soros, négyütemű, szikragyújtású, turbófeltöltős, sűrített földgáz motor (CNG)
- Váltó: Voith D863.3
- Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonika- vagy bolygóajtók
- Helyek (ülő+álló): 42+105
Megtaláltam az összes Ikarust, a BKV mániákusok számára igencsak érdekes lehet, de talán még én is eltűnődök azon, hogy ez a hatalmas cég, hogy vált a csőd martalékává, pedig milyen jó buszokat csinált az Ikarus. És ilyenkor el kell vonatkoztatni attól, hogy amiken utazunk azok büdösek, szétreped a csuklójuk, és lyuk tátong a padlón, mert ezek a buszok már rég lefutották a kilómétereket, és ezek a plusz évek csak olyanok, mint amikor egy nyugdíjasnak dolgoznia kell. Ezek a maguk korában nagyon buszok voltak, világviszonylatban az elsők között. Illetve a másik lehetőség a normális karbantartás, amit a BKVnál nem kapnak meg, pénzügyi, alkatrészhiányos problémák miatt...
7 megjegyzés:
Ebből a felsorolásból csak egy valami hiányzott: a bejegyzés címe.
Ezt végig lehet olvasni??? :)
Néha olyan érzésem van mintha nem tizenéves lennél, hanem úgy 20 évvel idősebb, olyan választékosan és gazdag szókinccsel fogalmazol.
Ez nyilván copypaste volt Zuzmótól, én sem vállaltam a végigolvasását...pedig ő sincs nálam idősebb, sőt ő még fiatalabb pár hónappal, ha jól tudom :)))
Azt hittem már sose lesz vége a felsorolásnak :-)
Nem arra gondoltam, éltalában a bejegyzéseidre.
Ez a bejegyzés Zuzmót dícséri, nem Marci írta, tényleg le a kalappal!
Egyébként az Ikarus buszokért tényleg kár, világklasszis márka volt...
Ilike, a bejegyzést nem én írtam, hanem Zuzmo, ha megnéznéd, ki az író, sőt a kettővel ezelőttit (Internet anno) is ő írta! Viszont a Te hsz-edből nem derült ki, hogy ezt nekem vagy Neki írtad! Szóval...ki volt a célszemély; G.P.S. vagy Zuzmo?
Megjegyzés küldése