Blogszabályzat

Bejegyzés vagy hozzászólása előtt EZT olvasd el! Hozzászólás írása esetén tudomásul veszed a szabályzat összes pontját, és elfogadod, más esetben törlés jár érte.

Gothpaladinus videói

Honnét látogattak?

Comments on OFF Topic

2009. május 9., szombat

  • Ikarus 280.00:
    • Készült: A BKV részére, 1973-tól 1986-ig.
    • Motor: Rába-MAN D2156HM6U
    • Váltó: Prága 2M70
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonika-, és bolygóajtók, billenőkapcsolós ajtónyitókkal
    • Gépszeti megoldás: MVG 832 tengelyek
    • Helyek (ülő+álló): 35+112
  • Ikarus 280.01:
    • Készült: A Szovjetunió és Kína számára
    • Motor: Rába-MAN D2156HM6U
    • Váltó: ASH 75.2-A8
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
    • Helyek (ülő+álló): 37+109
  • Ikarus 280.02:
    • Készült: Az NDK számára, 1978-ig
    • Motor: Rába-MAN D2156HM6U
    • Váltó: ASH 75.2-A8
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
    • Helyek (ülő+álló): 37+109
  • Ikarus 280.02:
    • Készült: Az NDK számára, 1978-tól 1990-ig
    • Motor: Rába-MAN D2156HM6U
    • Váltó: Cs.ZF S6-90U
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
    • Gépszeti megoldás: MVG 832 tengelyek
    • Helyek (ülő+álló): 37+109
  • Ikarus 280.03:
    • Készült: A NDK számára, 1978-ig
    • Motor: Rába-MAN D2156HM6U
    • Váltó: ASH 75.2-A8 1978-ig, majd Cs ZF S6-90U
    • Ajtók: 2-0-2-0 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
    • Egyéb: 1 m3-es csomagtér
    • Helyek (ülő+álló): 56+60
  • Ikarus 280.03HM:
    • Készült: A Honvédelmi Minisztérium számára, a 280.03 alapján, 1977-től
    • Motor: Rába-MAN D2156HM6U
    • Váltó: ASH 75.2-A2.B2.C1.D3.E2
    • Ajtók: 2-0-2-0 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
    • Helyek (ülő+álló): 56+60
  • Ikarus 280.04:
    • Készült: Bulgária számára
    • Motor: Rába-MAN D2156HM6U
    • Váltó: ASH 75.2-A2.B2.C1.D3.E2 1977-ig, majd Cs.ZF S6-90U
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
    • Gépészeti megoldás: MVG 832 tengelyek 1977-től
    • Helyek (ülő+álló): 37+110
  • Ikarus 280.05:
    • Készült: Románia számára, 1977-ben
    • Motor: Rába-MAN D2156HM6U
    • Váltó: ASH 75.2-A8
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
    • Helyek (ülő+álló): 35+111
  • Ikarus 280.06:
    • Készült: A Volán számára
    • Motor: Rába-MAN D2156HM6U
    • Váltó: Prága 2M70.03
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók 1985-ig, majd bolygóajtók
    • Helyek (ülő+álló): 34+112
  • Ikarus 280.07:
    • Készült: Tunézia számára 1977-ben
    • Motor:Rába-MAN D2156HM6U
    • Váltó:ASH 75.2-A2.B2.C1.D3.E2
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
    • Helyek:
  • Ikarus 280.08:
    • Készült: Csehszlovákia számára
    • Motor: Rába-MAN D2156HM6U 1975-ig és 1988-ban, Rába-MAN D2356HM6U 1978-tól 1987-ig
    • Váltó: ASH 75.2-A2.B2 1975-ig, ZF S6 váltó 1978-tól
    • Gépészeti megoldás: MVG 832 tengelyek 1985-től
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
    • Helyek (ülő+álló): 37+109
  • Ikarus 280.10A:
    • Készült: Csehszlovákia számára
    • Motor: Rába-MAN D2156HM6U 1988-ig, Rába-MAN D2156HM6UT 1989-től 1990-ig
    • Váltó: Prága 2M70 1988-ig, Cs.ZF S6-90U-734.5 1989-től 1990-ig
    • Gépszeti megoldás: MVG 832 tengelyek
    • Ajtók: 2-0-2-0 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
    • Helyek (ülő+álló): 57+59
  • Ikarus 280.11:
    • Készült: Lengyelország számára 1978-ban
    • Motor: Rába-MAN D2156HM6U
    • Váltó: ASH 75.2-A8
    • Gépészeti megoldás: MVG 018.59 tengelyek
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
    • Helyek (ülő+álló): 35+106
  • Ikarus 280.12:
    • Készült: Csehszlovákia számára
    • Motor: Rába-MAN D2356HM6U
    • Váltó: Prága 2M70.18
    • Gépészeti megoldás: trilex
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
    • Helyek (ülő+álló): 37+103
  • Ikarus 280.13:
    • Készült: Venezuela számára, 1975-ben
    • Motor: Rába-MAN D2156HM6U
    • Váltó: ASH 75.2-8
    • Ajtók: 2-2-2-0 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
    • Helyek (ülő+álló): 43+72
  • Ikarus 280.14:
    • Készült: Venezuela számára, 1975-ben
    • Motor: Rába-MAN D2156HM6U
    • Váltó: ASH 75.2-8
    • Ajtók: 2-2-2-0 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
    • Helyek (ülő+álló): 55+50
  • Ikarus 280.15:
    • Készült: Az MKV (Miskolc) és az SzKT (Szeged) részére, 1989-ig. Néhány példány a MALÉV és a Nógrád Volán tulajdonában van.
    • Motor: Rába-MAN D2156HM6U
    • Váltó: Prága 2M70.16, ASH 75.2-A8 (MALÉV kivitel)
    • Ajtók: harmonikaajtók 1985-ig, majd bolygóajtók (1986-ban vegyesen, MALÉV-nak csak harmonikaajtó)
    • Helyek (ülő+álló): 35+112
  • Ikarus 280.16:
    • Készült: A Volán számára 1977-ben
    • Motor: Rába-MAN D2156HM6U
    • Váltó: Prága 2M70.03
    • Ajtók: 2-0-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
    • Helyek (ülő+álló): 50+67+1
  • Ikarus 280.17:
    • Készült: A Volán számára 1976-tól 1990-ig és Tunézia számára, 1976-77-ben
    • Motor: Rába-MAN D2156HM6U
    • Váltó: ASH 75.2-A8.B4.C1.D3.E2 1984-ig, Cs.ZF S6-90U-001.1 1985-től
    • Gépészeti megoldás: MVG 832 tengelyek 1985-től
    • Ajtók: 2-0-2-0 ajtóelrendezés, harmonikaajtók (Tunézia), 2-0-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók 1984-ig, bolygóajtók 1985-től (Volán)
    • Helyek (ülő+álló):50+67 (Volán), 60+79 (Tunézia)
  • Ikarus 280.18:
    • Készült: A Szovjetunió számára
    • Motor: Rába-MAN D2356HM6U
    • Váltó: GM3-80 (Lvov-3 19.17)
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
    • Helyek (ülő+álló): 37+109
  • Ikarus 280.19A:
    • Készült: Kína számára 1977-ben
    • Motor: Rába-MAN D2156HM6U
    • Váltó: ASH 75.2
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
    • Helyek (ülő+álló): 37+109
  • Ikarus 280.19B:
    • Készült: Kína számára 1977-ben
    • Motor: Rába-MAN D2156HM6U
    • Váltó: ASH 75.2
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
    • Helyek (ülő+álló): 37+109
  • Ikarus 280.20:
    • Készült: Tunézia számára 1980-ban
    • Motor: MAN D2156HMXU és Rába-MAN D2156HM6U
    • Váltó: ASH 75.2-A8.B4.C1.D3.E2 és ASH 75.2
    • Ajtók: 2-0-2-0 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
    • Helyek (ülő+álló): 60+79
  • Ikarus 280.21:
    • Készült: 1977-ben
    • Motor: Rába-MAN D2156HM6U
    • Váltó: ASH 75.2-A8.B4.C1.D3.E2
  • Ikarus 280.22:
    • Készült: Görögország számára 1978-ban
    • Motor: Rába-MAN D2156HM6U
    • Váltó: Renk-Doromat 874A
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
  • Ikarus 280.23:
    • Készült: Pécs számára
    • Motor: Rába-MAN D2156HM6U
    • Váltó: GMP
    • Ajtók: 2-0-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
  • Ikarus 280.24:
    • Készült: Tunézia számára 1978-ban
    • Motor: Rába-MAN D2156HM6U
    • Váltó: Renk-Doromat 874A
    • Gépészeti megoldás: Roll-Band viszonylatjelző
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
    • Helyek (ülő+álló): 35+112+1
  • Ikarus 280.25:
    • Készült: Törökország (Isztambul) számára
    • Motor: Rába-MAN D2356HM6U
    • Váltó: Cs.ZF S6-90U-709
    • Ajtók: 2-2-0-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
    • Helyek (ülő): 38
  • Ikarus 280.26:
    • Készült: Lengyelország számára
    • Motor: Rába-MAN D2156HM6U
    • Váltó: ASH 75.2-B7 1989-ig, majd Cs.ZF S6-909U-734.5
    • Gépészeti megoldás: MVG 832 tengelyek 1985-től
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
    • Helyek (ülő): 35
  • Ikarus 280.26A:
    • Készült: Lengyelország számára 1992-ben
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
    • Helyek (ülő): 35
  • Ikarus 280.27:
    • Készült: A Volán számára
    • Motor: Rába-MAN D2356HM6U
    • Váltó: Cs.ZF S6-90U
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
  • Ikarus 280.28:
    • Készült: Törökország számára
    • Motor: Rába-MAN D2356HM6U
    • Váltó: Cs.ZF S6-90U-003
    • Gépészeti megoldás: trilex
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
    • Helyek (ülő+álló): 36+118+1
  • Ikarus 280.29:
    • Készült: Tunézia számára 1980-ban
    • Motor: Rába-MAN D2156HM6U
    • Váltó: Renk-Doromat 874A
    • Gépészeti megoldás: Roll-Band viszonylatjelző
    • Ajtók: 2-0-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
    • Helyek (ülő+álló): 26+144+1
  • Ikarus 280.30:
    • Készült: Tunézia számára 1980-ban
    • Motor: Rába-MAN D2156HM6U
    • Váltó: ASH 75.2
    • Ajtók: 2-0-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
    • Helyek (ülő+álló): 55+90
  • Ikarus 280.30A:
    • Készült: A Volán számára 1997-től
    • Váltó: ? (automata)
    • Ajtók: 2-0-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
  • Ikarus 280.30M:
    • Készült: A Volán számára 1997-től
    • Váltó: ? (mechanikus)
    • Ajtók: 2-0-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
  • Ikarus 280.31:
    • Készült: Tunézia és Kuvait számára 1980-ban
    • Motor: Rába-MAN D2156HM6U
    • Váltó: Renk-Doromat 874A
    • Gépészeti megoldás: Roll-Band viszonylatjelző (Tunézia), 2 db Thermo King klímaagregát (Kuvait)
    • Ajtók: 2-2-0-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók (Tunézia), 2-0-2-0 ajtóelrendezés, lengőajtók (Kuvait)
    • Helyek (ülő+álló): 26+135+1 (Tunézia)
  • Ikarus 280.32:
    • Készült: Tunézia számára 1980-ban
    • Motor: Rába-MAN D2156HM6U
    • Váltó: ASH 75.2
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
    • Helyek (ülő+álló): 26+135+1
  • Ikarus 280.33:
    • Készült: A Szovjetunió, később a FÁK számára
    • Motor: Rába-MAN D2156HM6U, majd Rába D10UTSLL
    • Váltó: Cs.ZF S6-90U-003.1 (szovjet kivitel)
    • Gépészeti megoldás: MVG 832 tengelyek (FÁK kivitel)
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
    • Helyek (ülő+álló): 37+109
  • Ikarus 280.34:
    • Készült: Tunézia számára 1982-1983-ban és 1989- től 1992-ig
    • Motor: Rába-MAN D2156HM6U (első szállítás), Rába-MAN D2356HM6U (második szállítás)
    • Váltó: Cs.ZF S6-90U-001.1 (első szállítás), Cs.ZF S6-90U-734.4 (második szállítás)
    • Gépészeti megoldás: MVG 118.84 trilex (első szállítás)
    • Ajtók: 2-0-2-0 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
    • Helyek (ülő+álló): 60+79


  • Ikarus 280.35:
    • Készült: Tunézia számára 1982-1983-ban
    • Motor: Rába-MAN D2156HM6U
    • Váltó: Cs.ZF S6-90U-709
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
    • Helyek (ülő+álló): 35+126+1
  • Ikarus 280.37A:
    • Készült: Lengyelország számára 1993-ban
    • Motor: MAN D2866TUH
    • Váltó: ZF5 HP 590
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
    • Helyek (ülő+álló): 34+110
  • Ikarus 280.37B:
    • Készült: Lengyelország számára 1994-ben
    • Motor: MAN D2866TUH
    • Váltó: Voith-DIWA
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
    • Helyek (ülő+álló): 34+110
  • Ikarus 280.37C:
    • Készült: Lengyelország számára 1994-ben
    • Motor: MAN D2866TUH
    • Váltó: Voith-DIWA
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
    • Helyek (ülő+álló): 34+110
  • Ikarus 280.37D:
    • Készült: Lengyelország számára 1993-ban
    • Motor: MAN D2866TUH
    • Váltó: Voith-DIWA
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
    • Helyek (ülő+álló): 34+110
  • Ikarus 280.38:
    • Készült: Kuba számára 1982-től 1986-ig
    • Motor: Rába-MAN D2156HM6U
    • Váltó: Prága 2M70.16K
    • Gépészeti megoldás: trilex
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
    • Helyek (ülő+álló): 35+113
  • Ikarus 280.38A:
    • Készült: Lengyelország számára 1994-1995-ben
    • Motor: MAN D0826
    • Váltó: ZF Ecomat HP500
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
    • Helyek (ülő+álló): 34+110
  • Ikarus 280.39:
    • Készült: Tunézia számára 1982ben
    • Motor: Rába-MAN D2356HM6U
  • Ikarus 280.40:
    • Készült: A Szovjetunió számára 1987-ben
    • Motor: Rába-MAN D2356HM6U
    • Váltó: Cs.ZF S6-90U-734.3
    • Gépészeti megoldás: trilex
    • Ajtók: 2-0-2-0 ajtóelrendezés, bolygóajtók
    • Helyek (ülő+álló): 60+56
  • Ikarus 280.40A:
    • Készült: A Volán számára 1997-től, 49-ből átépített példányok a BKV-nál
    • Váltó: ? (automata)
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
  • Ikarus 280.40M:
    • Készült: A Volán számára 1997-től
    • Váltó: ? (mechanikus)
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
  • Ikarus 280.41:
    • Készült: A Szovjetunió számára 1987-ben
    • Motor: Rába-MAN D2356HM6U
    • Váltó: Cs.ZF S6-90U-734.4
    • Gépészeti megoldás: MVG 118.83 trilex
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
    • Helyek (ülő+álló): 37+109
  • Ikarus 280.42:
    • Készült: Tunézia számára
    • Váltó: Voith-DIWA
  • Ikarus 280.43:
    • Készült: Bulgária számára 1984-től 1986-ig
    • Motor: Rába-MAN D2156HM6U
    • Váltó: Prága 2M70.16
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
    • Helyek (ülő+álló): 37+110
  • Ikarus 280.44:
    • Készült: Tunézia számára 1982-ben
    • Motor: Rába-MAN D2356HM6U
  • Ikarus 280.45:
    • Készült: Szíria számára 1982-ben
    • Motor: Rába-MAN D2356HM6U
    • Váltó: Cs.ZF S6-90U-709
    • Ajtók: 2-0-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
    • Helyek (ülő+álló): 40+105
  • Ikarus 280.46:
    • Készült: Lengyelország számára 1986-ban
    • Motor: Rába-MAN D2156HM6U
    • Váltó: Prága 2M70.16
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
  • Ikarus 280.47:
    • Készült: A Volán számára 1985-től
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
  • Ikarus 280.48:
    • Készült: A Szovjetunió számára 1987-től 1989-ig
    • Motor: Rába-MAN D2356HM6U
    • Váltó: Cs.ZF S6-90U-734.5
    • Gépészeti megoldás: MVG 118.83 trilex, kettéosztott első ajtó működtetés
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
    • Helyek (ülő): 37
  • Ikarus 280.49:


    • Készült: A BKV számára, 1986-tól 1994-ig
    • Motor: Rába-MAN D2156HM6U
    • Váltó: ZF4 HP 500
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók (1986), 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók (1986-tól 1994-ig)
    • Helyek (ülő+álló): 35+112
  • Ikarus 280.50:
    • Készült: Az MKV számára 1990-ben
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
  • Ikarus 280.51:
    • Készült: A MALÉV számára 1987-től 1989-ig
    • Motor: Rába-MAN D2156HM6U
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
    • Helyek (ülő): 37
  • Ikarus 280.52:
    • Készült: A Volán számára 1986-tól 1994-ig
    • Motor: Rába-MAN D2356HM6U
    • Váltó: Prága 2M70.28
    • Gépészeti megoldás: MVG 318.86
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
    • Helyek (ülő+álló):34+116
  • Ikarus 280.52A:
    • Készült: A Volán számára 1990-ben
    • Motor: Rába-MAN D2156HM6UT
    • Váltó: Prága 2M70.28
    • Gépészeti megoldás: MVG 318.86
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
    • Helyek (ülő+álló):34+116
  • Ikarus 280.52B:
    • Készült: A Volán számára 1992-ben
    • Motor: Rába-MAN D2356HM6U
    • Váltó: Prága 2M70.30
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
    • Helyek (ülő+álló):34+116
  • Ikarus 280.52C:
    • Készült: Pécs számára 1994-ben
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
    • Helyek (ülő+álló):34+116
  • Ikarus 280.52G:
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
  • Ikarus 280.53:
    • Készült: Lengyelország számára 1987-ben
    • Motor: Rába-MAN D2156HM6U
    • Váltó: ASH 75.2-B6
    • Gépészeti megoldás: MVG 118.84, MVG 832 tengelyek
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
    • Helyek (ülő):35
  • Ikarus 280.54:
    • Készült: A Volán számára
    • Motor: Rába-MAN D2356HM6U
    • Váltó: Cs.ZF S6-90U-734.4
    • Gépészeti megoldás: MVG 009.85 tengelyek
    • Ajtók: 2-0-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
    • Helyek (ülő+álló):52+67
  • Ikarus 280.54A:
    • Készült: A Volán számára 1990-ben
    • Motor: Rába-MAN D2356HM6UT
    • Váltó: Cs.ZF S6-90U-734.4
    • Gépészeti megoldás: MVG 009.85 tengelyek
    • Ajtók: 2-0-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
    • Helyek (ülő+álló):52+67
  • Ikarus 280.54B:
    • Készült: A Volán számára
  • Ikarus 280.57:
    • Készült: Lengyelország számára
    • Motor: Rába-MAN D2156HM6UT
    • Váltó: Cs.ZF S6-90U-734.5
    • Gépészeti megoldás: MVG 118.83, MVG 832 tengelyek
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
    • Helyek (ülő+álló):35+113
  • Ikarus 280.58:
    • Készült: Lengyelország számára
    • Motor: Rába-MAN D2156HM6UT
    • Váltó: ZF4 HP 500
    • Gépészeti megoldás: MVG 318.85 tengelyek
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
    • Helyek (ülő+álló):35+113
  • Ikarus 280.58A:
    • Készült: Lengyelország számára
    • Motor: Rába-MAN D2156HM6UT
    • Váltó: ZF5 HP 500
    • Gépészeti megoldás: MVG 318.86 tengelyek
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
    • Helyek (ülő+álló):35+113
  • Ikarus 280.58B:
    • Készült: Lengyelország számára
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
  • Ikarus 280.59:
    • Készült: A Szovjetunió számára
    • Motor: Rába-MAN D2156HM6U
    • Váltó: Cs.ZF S6-90U-003.1
    • Gépészeti megoldás: trilex
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
    • Helyek (ülő+álló): 37+110
  • Ikarus 280.60:
    • Készült: A Ecuador számára
    • Motor: Cummins LTA 10/B 290H
    • Váltó: Cs.ZF S6-120U-018
    • Ajtók: 2-0-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
    • Helyek (ülő): 55
  • Ikarus 280.60A:
    • Készült: A Ecuador számára
    • Motor: Cummins LTA 10/B 250H
    • Váltó: Cs.ZF S6-120U-018
    • Ajtók: 2-0-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
    • Helyek (ülő): 55
  • Ikarus 280.61:
    • Ajtók: 2-0-2-0 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
  • Ikarus 280.62:
    • Készült: Tunézia számára 1989-1990-ben
    • Motor: Rába-MAN D2156HM6U
    • Váltó: Cs.ZF S6-90U-734.5
    • Gépészeti megoldás: MVG 118.62 trilex
    • Ajtók: 2-2-0-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
    • Helyek (ülő+álló): 38+115+1
  • Ikarus 280.63:
    • Készült: A Szovjetunió számára
    • Motor: Rába-MAN D2156HM6UT
    • Váltó: Cs.ZF S6-90U-003.1
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
    • Helyek (ülő+álló): 37+110
  • Ikarus 280.64:
    • Készült: A Szovjetunió számára 1989-1990-ben
    • Motor: Rába-MAN D2156HM6U
    • Váltó: Cs.ZF S6-90U-003.1
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
    • Helyek (ülő+álló): 37+110
  • Ikarus 280.65:
    • Készült: Tunézia számára 1989-től 1992-ig
    • Motor: Rába-MAN D2156HM6U
    • Váltó: Voith 851.2
    • Gépészeti megoldás: MVG 118.62 trilex
    • Ajtók: 2-2-0-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
    • Helyek (ülő+álló): 38+115+1
  • Ikarus 280.65A:
    • Készült: Tunézia számára 1991-ben
    • Motor: DAF LT 160
    • Váltó: Voith 851.2
    • Gépészeti megoldás: trilex
    • Ajtók: 2-2-0-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
    • Helyek (ülő): 38+1
  • Ikarus 280.66:
    • Készült: Törökország (İzmir) számára 1991-ben
  • Ikarus 280.67:
    • Motor: Rába-MAN D2156HM6UT
    • Váltó: Cs.ZF S6-90U-049
    • Gépészeti megoldás: trilex
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
    • Helyek (ülő+álló): 36+124
  • Ikarus 280.67A:
    • Motor: Rába-MAN D2156HMT6U
    • Váltó: Cs.ZF S6-90U-049
    • Gépészeti megoldás: trilex, nincs megállófék
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
    • Helyek (ülő+álló): 36+124
  • Ikarus 280.67B:
    • Készült: Törökország (Isztambul) számára
    • Motor: Rába-MAN D2156HMT6U
    • Váltó: Cs.ZF S6-90U-049
    • Gépészeti megoldás: trilex, megállófékkel
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
    • Helyek (ülő+álló): 36+124
  • Ikarus 280.68:
    • Készült: Törökország (Antalia) számára 1990-ben
    • Motor: Rába-MAN D2156HM6UT
    • Váltó: Cs.ZF S6-90U-734.5
    • Gépészeti megoldás: trilex
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
    • Helyek (ülő+álló): 37+118
  • Ikarus 280.68A:
    • Készült: Törökország (Bursa) számára 1992-ben
    • Motor: Rába-MAN D2156HM6UT
    • Váltó: Cs.ZF S6-90U-734.5
    • Gépészeti megoldás: trilex
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
    • Helyek (ülő+álló): 34+154
  • Ikarus 280.69:
    • Készült: Irán számára
    • Motor: MAN D2866TUH
    • Váltó: Voith DIWA 863
    • Ajtók: 2-2-2-0 ajtóelrendezés, bolygókajtók
    • Helyek (ülő): 45
  • Ikarus 280.70A:
    • Készült: Lengyelország számára
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
  • Ikarus 280.70B:
    • Készült: Lengyelország számára
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
  • Ikarus 280.70C:
    • Készült: Lengyelország számára
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
  • Ikarus 280.70D:
    • Készült: Lengyelország számára
    • Motor: Rába D10UTSLL
    • Gépészeti megoldás: MVG 009
    • Váltó: ZF Ecomat HP500
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
  • Ikarus 280.70E:
    • Készült: Lengyelország számára
    • Motor: Rába D10UTSLL
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
  • Ikarus 280.72:
    • Készült: Törökország (Bursa) számára
  • Ikarus 280.73:
    • Készült: Lengyelország számára
  • Ikarus 280.80:
    • Készült: Oroszország (Jekatyerinburg) számára
    • Motor: MAN
  • Ikarus 280.86:
    • Készült: Oroszország (Kurgan) számára
  • Ikarus 280.87:
    • Készült: Szlovákia számára
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
  • Ikarus 280.91 (troli):
    • Készült: A DKV és az SZKT számára
    • Villamos berendezés: ZIU vagy Kiepe-Obus
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
  • Ikarus 280.91D (troli):
    • Készült: A FÁK számára
    • Villamos berendezés: ZIU
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, bolygóajtók
  • Ikarus 280.92 (troli):
    • Készült: Bulgária számára 1985-től 1989-ig
    • Villamos berendezés: Ganz
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
    • Helyek (ülő+álló): 37+110
  • Ikarus 280.93 (troli):
    • Készült: Az NDK számára 1985-ben és 1989-ben
    • Villamos berendezés: Ganz
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók vagy bolygóajtók
    • Helyek (ülő+álló): 35+110
  • Ikarus 280.94 (troli):
    • Készült: A BKV számára 1987-től 1989-ig
    • Villamos berendezés: Ganz
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók vagy bolygóajtók
    • Helyek (ülő+álló): 35+110
  • Ikarus 280.99:
    • Készült: Tanzánia számára 1974-ben
    • Motor: Rába-MAN D2156HM6U
    • Váltó: ASH 75.2-A8.B4.C1.D3.E2
    • Ajtók: 0-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók (bal oldalon)
    • Helyek (ülő+álló): 42+98
  • Ikarus 280G (gázüzemű):
    • Készült: A Hajdú Volán számára 1986-ban és 1992-ben (62 átalakított példány) és a Tisza Volán számára 1997-ben
    • Motor: Rába Transcom 6 hengeres, fekvő, soros, négyütemű, szikragyújtású, turbófeltöltős, sűrített földgáz motor (CNG)
    • Váltó: Voith D863.3
    • Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonika- vagy bolygóajtók
    • Helyek (ülő+álló): 42+105
Megtaláltam az összes Ikarust, a BKV mániákusok számára igencsak érdekes lehet, de talán még én is eltűnődök azon, hogy ez a hatalmas cég, hogy vált a csőd martalékává, pedig milyen jó buszokat csinált az Ikarus. És ilyenkor el kell vonatkoztatni attól, hogy amiken utazunk azok büdösek, szétreped a csuklójuk, és lyuk tátong a padlón, mert ezek a buszok már rég lefutották a kilómétereket, és ezek a plusz évek csak olyanok, mint amikor egy nyugdíjasnak dolgoznia kell. Ezek a maguk korában nagyon buszok voltak, világviszonylatban az elsők között. Illetve a másik lehetőség a normális karbantartás, amit a BKVnál nem kapnak meg, pénzügyi, alkatrészhiányos problémák miatt...

Megjegyzés küldése